Studiu de caz: Tel Aviv Smart City
Municipiul Tel Aviv-Yafo, care se remarcă prin încurajarea și deschiderea față de inovație și pentru îmbunătățirea experienței urbane, s-a angajat într-o strategie de a-și valorifica ecosistemul de înaltă tehnologie de renume mondial pentru a facilita transformarea sa într-un oraș inteligent.
Un centru tehnologic de vârf, Tel Aviv a dezvoltat soluții foarte avansate pentru administrația urbană și, mai important, pentru a crește implicarea cetățenilor și participarea publicului. Strategia orașului inteligent a Tel Avivului susține și promovează în acest fel cele patru obiective subliniate în Viziunea orașului: crearea unui oraș pentru toți rezidenții, implementarea guvernării orientate către rezidenți, menținerea unui mediu urban atractiv și promovarea statutului orașului ca stat financiar si centru cultural.
Clubul Rezidenților DigiTel, proiectul cheie, este o platformă de comunicații web și mobilă personalizată care oferă rezidenților informații și servicii personalizate, specifice locației. Platforma facilitează o legătură directă între oraș și rezidenți, oferindu-le servicii pe care alte orașe pur și simplu nu le pot oferi.
În primul rând, locuitorii au nevoie de un acces mai bun la servicii, pentru a-și face viața de zi cu zi în oraș și exercitarea drepturilor lor.
Odată ce acest aspect a fost rezolvat, se continuă personalizarea interacțiunii cu rezidenții. Dacă rezidenții au un copil nou-născut, vor primi un cadou și vor avea acces la ateliere pentru proaspeții părinți.
Următorul pas este construirea comunităților, pentru a încuraja angajamentul și conexiunile dintre rezidenți, care la rândul lor vor întări orașul.