Studiu de caz: Singapore
În 2006, al doilea oraș cu cea mai mare densitate a populației din lume, a adoptat o viziune smart city, extinsă în acest caz la o întreagă națiune sub denumirea de Intelligent Nation 2015 (iN2015).
Programul iN2015 și-a propus să dezvolte competitivitatea economică a Singapore prin transformarea orașului într-o comunitate inteligentă. Printre ambițiile programului, s-a remarcat în special obiectivul de a deveni lider mondial în dezvoltarea TIC în beneficiul economiei și societății.
Planificat pentru o perioadă de 10 ani, iN2015 a făcut posibilă conectarea la fibra optică a 95% dintre gospodăriile și întreprinderile din Singapore. 140.000 de oameni dintr-o populație totală de 5 milioane sunt angajați în sectorul TIC iar cetățenii din Singapore beneficiază de servicii de ultimă generație, inclusiv de sănătate și educație.
În 2013, Singapore a prezentat o nouă strategie de prelungire a programului iN2015. Concret, Singapore dorește să se doteze cu o rețea globală de senzori care să permită managerilor orașului să cunoască în timp real situațiile de pe teren, prin colectarea, partajarea și analiza datelor.