Administrare inteligentă

Administrarea inteligentă presupune aplicarea unor principii: colaborare, integrare, inteligibilitate și acces la informații, servicii publice moderne și administrare eficace.

Într-o guvernare inteligentă întrebuințarea internetului și noile tehonologii facilitează interacțiunea între guvern și cetățeni, având ca scop dezvoltarea transparenței, diminuarea birocrației, informarea și includerea cetățenilor în toate aspectele sociale.

Sistemele moderne și echipamentele inteligente sunt esențiale pentru o sincronizare  operantă între sectoare, administrații și ministere, pentru acces facil la date în timp real, pentru un transfer de date rapid și realizarea concretă de proiecte de dezvoltare.

Având în vedere faptul că programul Smart City este din ce în ce mai popular, administrațiile publice recurg la strategiile și soluțiile moderne pentru a consolida democrația, pentru a impulsiona spiritul cetățenesc și a garanta bunăstarea locuitorilor.

Sistemele smart precum site-urile web, aplicațiile mobile și toate serviciile aferente facilitează comunicarea între cetățeni și administrațiile publice, iar feedback-ul acestora legat de servicii, proiecte sau nereguli, sau reclamații privind ilegalități pot fi centralizate și luate la cunostință de către autorități într-un timp mult mai scurt.