Studiu de caz: Rio de Janeiro
Rio de Janeiro, al doilea oraș ca mărime din Brazilia este un oraș dinamic, dar, la fel ca majoritatea orașelor mari din lume, dezvoltarea lui se confruntă cu dificultăți semnificative, precum: criminalitate ridicată, infrastructură învechită, servicii sociale slab dezvoltate.
Este foarte expus la inundații și alunecări de teren cauzate de zonele muntoase din jur, toate acestea tinzând să fie exacerbate de schimbarea condițiilor climatice globale. Mahalalele care înconjoară orașul sunt construite în mare parte de-a lungul dealurilor care despart orașul, fiind cele mai afectate de dezastre naturale.
Pentru a rezolva aceste probleme, IBM a înființat un centru de operațiuni în oraș care coordonează activitățile a peste 300 de agenții și departamente municipale, precum și activitățile companiilor private de transport public sau ale altor servicii publice (salubrizare, servicii sociale, etc.), integrându-le într-un singur sistem de comandă și control.
Centrul folosește un software pentru a analiza nivelul mării și schimbările vremii, anticipând riscul de inundații și zonele posibile cu două zile înainte. Aceste informații ajută municipalitățile să aloce în mod corespunzător echipele de suport, de ambulanță și de salvare pentru a se apropia de cetățeni și de nevoile acestora. De asemenea, cetățenii au acces gratuit la camere pentru a putea monitoriza evoluția fenomenelor care i-ar putea pune în pericol.