Studiu de caz: Strategie locală internă în Italia

Activitatea GLT arată importanța serviciilor rurale, cum ar fi sănătatea, serviciile sociale, educația, energia, transportul, comerțul cu amănuntul și cum pot fi îmbunătățite și făcute mai durabile prin implementarea instrumentelor de tehnologie a informației (TIC) și a acțiunilor și proiectelor comunitare.

În perioada de planificare 2014-2020, Italia a dezvoltat o nouă politică publică cuprinzătoare intitulată Strategie Administrația Locală Națională (NSIA).

NSIA se concentrează pe zonele ultraperiferice și cele din interiorul celei mai îndepărtate zone ale populației unde îmbătrânirea populației este mai pronunțată și mai scăzută.

Obiectivele sunt crearea de locuri de muncă, incluziunea socială și inversarea declinului numărului populației.

Strategia se bazează pe inovații, cum ar fi investițiile simultane în îmbunătățirea serviciilor, managementul național și pe mai multe niveluri și o abordare multi-fond și participativă a dezvoltării locale. Un impact mai larg și mai inovator poate fi obținut prin combinarea Strategiilor de Dezvoltare Locală (SDL) LEADER cu parteneriate, zonele interioare axate pe accesul la servicii și GAL-uri (Grup de Acțiune Locală) pentru dezvoltare locală.