Implicarea cetățenilor în procesul decizional

Participarea cetățenilor este o parte importantă a dezvoltării urbane iar opiniile cetățenilor pot ajuta la dezvoltarea unui oraș. Din nefericire, participarea activă la procesul decizional a scăzut drastic. Dacă înainte, instituțiile interacționau cu cetățenii prin diverse întâlniri, acum guvernele moderne nu mai interacționează cu cetățenii așa cum se întâmpla inainte.

În acest scop, este necesar ca administrația orașului să adopte o nouă abordare pentru promovarea participării cetățenilor. Această relație între public și administrația locală oferă cetățenilor oportunitatea de a participa activ la procesul decizional legat de dificultățile cu care se confruntă.

Angajamentul civic activ este o parte esențială a dezvoltării orașelor inteligente de succes, permițând municipalităților să răspundă la provocări și să implementeze proiecte în interesul public.

Există multe bariere și lacune care îi împiedică pe cetățeni să fie mai activi la procesele de luare a deciziilor și inițiativele care ii implică. În mod normal, procesul de interacțiune a comunității are loc la primării, unde cetățenii participă la evenimente alături de oficialitățile locale.

Din păcate, această abordare a angajamentului civic este depășită, nepractică și inaccesibilă pentru mulți membri ai comunității deoarece, prin natura lor, nu pot fi programate pentru a beneficia fiecare membru al populației urbane.

Unii cetățeni sunt reticenți în a se implica în probleme din cauza lipsei de atenție asupra afacerilor publice. S-a observat că unii membri ai comunității locale au simțit că nu știau suficient despre anumite probleme pentru a vorbi eficient iar acest lucru reprezintă o amenințare și mai mare pentru implicarea cetățenilor, deoarece dezinformarea și știrile false devin parte din fluxurile de știri obișnuite.

În ziua de azi, multe guverne implementează idei noi și interesante în încercarea de a inspira implicarea cetățenilor și de a depăși barierele din calea participării lor.

Un exemplu ar fi primăria San Francisco, care a inițiat un program numit Civic Bridge, un sistem prin care pot sa ceară ajutorul și implicarea cetățenilor, beneficiind de experiența și expertiza lor în toate provocările comunității.

Un alt exemplu de platformă este Civy, conceput pentru a primi părerile și nelămuririle cetățenilor legate de proiectele implementate sau în curs de implementare, într-un mod discret.

Autoritățile au incercat de-a lungul timpului sa dea un imbold locuitorilor cu scopul de a primi feedback și de a-i stimula să participe activ cu soluții concrete. Dezvoltarea unui oraș depinde de succesul acestei colaborări, interacțiuni, care nu poate să aducă decat beneficii, transformându-l într-un oraș armonios, inteligent și populat.