Pandemia forțează comunitățile să devină smart

Datorită tehnologiei, perioada de lockdown generată de pandemia de Covid 19, a fost mai ușor de gestionat. De la Administrațiile Publice care au implementat pe repede înainte soluții și sisteme online de comunicare cu cetățenii, telemedicină sau gestionarea crizei utilizând soluții informatice.

Guvernele și companiile au fost mai deschise la telemuncă, tip de activitate prea puțin utilizată până acum. S-a demonstrat că angajații au fost mult mai productivi lucrând de acasă, lipsind socializarea și pauzele cu colegii care generau defocusare și scăderea timpului dedicat lucrului.

Tehnologia și digitalizarea a jucat deja un rol important în această perioadă dificilă, oferind un ajutor real în viața de zi cu zi cu o varietate de mijloace, de la urmărirea nivelurilor de infecție online, până la testarea directă în puncte drive-in, pentru a permite efectuarea unui număr mare de teste într-o perioadă scurtă de timp.

De asemenea, finalizarea pandemie a fost posibilă doar cu susținerea soluțiilor smart și de tehnologie, de gândirea din spatele soluțiilor inteligente, accesibile și utile pentru noi. Pandemia a avut impact vizibil în orașele care au demonstrat că sunt organisme vii, adaptabile, inteligente, care răspund provocărilor generate de pandemie prin schimbări rapide și dinamice.

De fapt, forma orașului de mâine a prins deja contur cu o serie de schimbări declanșate de evenimentele din ultimii doi ani. Noile tendințe urbane includ inversarea tendințelor de densificare a populației, corelația redusă dintre distanțele de acasă și de la locul de muncă cauzată de soluțiile de comunicare inteligente, consolidarea dezvoltării infrastructurii digitale, dezvoltarea arhitecturii urbane, permițând distanța socială.

Pandemia a fost ținută sub control la nivel global împreună cu tehnologia care a lucrat alături de oameni pentru a controla răspândirea virusului.