Sistem de modelare a orașului inteligent
Roata Smart Cities dezvoltată de Boyd Cohen și Rob Adams în 2012 arată modul în care tehnologia și inovația pot ajuta orașele să devină mai inteligente. Acesta privește orașul urmând abordarea de sus în jos.
Scopul final al orașelor smart este de a îmbunătăți calitatea vieții cetățenilor, în timp ce soluțiile tehnologice provoacă guvernanța urbană. Cu toate acestea, cunoștințele și cadrul pentru utilizarea datelor pentru orașele inteligente sunt încă relativ necunoscute. Transpunerea eficientă a problemelor urbane în acțiuni necesită abordări specifice pentru a ghida transformarea digitală a orașelor și pentru a evalua măsura în care inițiativele de orașe inteligente urmăresc obiective de dezvoltare durabilă.
Orașele îndeplinesc diverse sarcini care sunt îndeplinite de diferite sectoare și au dimensiuni specifice, precum servicii sociale, transporturi, educație, sănătate, locuințe, managementul deșeurilor, cultură și agrement. Fiecare sarcină poate fi gestionată la mai multe niveluri, cu bugete și decizii împărțite între ele. În același timp, sectoarele urbane sunt adesea izolate, cu expertiză în domeniile lor, dar rareori în afara acestora. Este dificil de rezolvat probleme care necesită expertiză din partea mai multor departamente și de a determina responsabilitățile și bugetul fiecărui departament.
De exemplu, copiii trebuie să meargă la școală, dar adesea există o lipsă de comunicare între sectorul transportului și cel al educației. Autoritățile de trafic și transportul public interacționează rar. Procesul decizional este complicat și mai mult de faptul că orașele nu funcționează independente, ci sunt influențate de politicile guvernamentale, de străini și de afaceri.
Roata orașelor inteligente, dezvoltată de Boyd Cohen și Rob Adams în 2012, arată cum tehnologia și inovația pot ajuta orașele să devină mai smart și de asemenea arată și cât de strânse ar trebui să fie legăturile între departamente.